Képregények

Játékok



1-2-3


kocka
Mindenki dob, sorban egymás után. Aki el?ször 6-ost dob megnevezi az italt, aki másodszor az megissza, aki harmadszor az kifizeti.



Baseball
érme
Hozzávalók: 4 pohár, pia, pénzérme, 2 csapat

A 4 poharat egymástól távolodva állítsuk fel. Az els? jelképezi az els? bázist, és így tovább. A negyedik a homerun. A játék a baseball szabályai szerint folyik, tehát 3 lehet?sége van mindenkinek. Ha harmadikra sem találsz be egyik pohárba sem, akkor out. 3 out után a másik csapat jön.

A pénzt az asztal szélér?l kell pöckölni. Amelyik pohárba belemegy, a mögötte lev?k számával megegyez? mennyiséget iszol. Pl. ha az els?be, akkor 3-at, ha a harmadikba, akkor 1-et. Ha az utolsóba, akkor az ellenfél csapatából mindenki iszik 4-et.

Mindeni fejben tartja, vagy megjelöli, hogy hol tart, mert ha beletalálsz, akkor a következ? jön. Ha ? az els?be talál és te a másodikon álltál, akkor egyet mehetsz tovább és iszol 1-et. (amennyi visszamaradt.) Ha dob egy 2-est, akkor neked homerun és az ellenfél iszik 4-et, a csapattársad pedig 2-t, mert annyi maradt hátra neki.

Aki out-ot csinál, az 4-et iszik.



Alkesz sakk
sakk
Hozzávalók: sakktábla, 6 különböz? formájú pohár (32 db), ital (rövid)

A "bábuk"-ba a következ? mennyiségeket töltjük:

- paraszt: 2 cent

- bástya, futó: 3 cent

- huszár: 5 cent

- király, királyn?: 1dl

2 féleképpen lehet játszani, attól függ mi a célunk. Az esélykiegyenlít? változat szerint amit leütünk azt megihatjuk, a kib*szós szerint pedig amit leütünk, azt az ellenfélnek meg kell innia.



Sör-szök?kút (orosz rulett)
egyéb
Ketten játsszák. Fogtok 6 doboz sört, abból egyet felráztok, de nagyon. Ekkor az egyik elfordul, és a másik belekeveri a többi közé, majd a másik fordul meg és az els? keveri meg a söröket. Most már senki sem tudja, hogy melyik a veszélyes darab. Fogjon meg mindenki egy dobozt, tartsa az arcához és egy hirtelen mozdulattal bontsa fel. Akinek nincs szerencséje az tiszta sör lesz, aki pedig nem az igya meg a magáét.



Orosz rulett
egyéb
Hozzávalók: egyforma poharak, vodka víz

A poharakat egy kivételével megtöltjük vízzel, a maradék 1 pedig vodka, vagy lehet fordítva is: sok vodka, 1 víz. (attól függ?en, hogy mennyire hosszan akarjuk húzni)

A poharakat megkeverjük úgy, hogy senki se tudja melyik a kakukktojás, mindenki kiválaszt egyet, majd anélkül hogy beleszagolnánk egy húzásra megisszuk.



Sör-kör
egyéb
(ha nincsen köztetek herpeszes) A társaság vegyen egy nagyobb korsó sört, mondjuk egy literest. Elindul a kör, mindenki iszik amennyit akar, aki kiissza az a gy?ztes, aki után kiitták az fizeti a következ? kört.



Sörkalap
egyéb
Mindenki fog ugyanannyi sört (korsó, pohár, vödör) és egyszerre elkezdik inni. Aki el?bb befejezi, az a feje fölé tartja a poharat fejjel lefelé. Ekkor a többieknek is így kell tenni, attól függetlenül, hogy mennyi maradt a poharukban. Megjegyzés: Nem muszáj mindet meginnod, hogy gy?ztesnek jelents be magad. Akár a félig teli poharat is a fejed fölé emelheted, és erre a jelre a többieknek is meg kell tennie.



Sörváltó
gyorsasági
2 csapatra oszlunk, mindenki el?tt ugyanannyi sör van (pohár, korsó). Adott jelre kezdi inni mindkét csapat els? embere a saját sörét, majd amint az üres poharat lekoppintja az asztalra, a következ? akkor nyúlhat a sajátjáért. Az a csapat nyer, akinek az utolsó embere el?bb issza meg, ami a poharában van.





Pattogó labda
ész
Elindul a képzeletbeli labda. Három parancsszó van, annak kell mondani valamelyiket, akinél éppen jár.

- passz (jobbra a következ?höz megy)

- ívelés (jobbra kett?vel lev? emberhez megy)

- vissza (balra a következ?höz megy)

Aki nem veszi észre hogy nála van, az iszik.



Buffalo
egyéb
Mindenkinek bal kézzel kell inni, kivéve a balkezeseknek. Ha valaki észreveszi, hogy a másik nem megfelel? kézzel iszik, akkor hangosan elkezdi kiabálni, hogy "Buffalo! Buffalo!", miközben tapsol, vagy az asztalt üti. Ehhez a többiek is csatlakoznak és csak akkor hagyják abba, mikor az áldozat kiitta a poharát. Izlandon nagyon népszer? játék.



Bumm
ész
Körbe ülünk és elkezdünk számolni 1-t?l felfelé úgy, hogy az els? mondja, hogy "egy", a második "kett?", stb. Minden 7-tel osztható és 7-re végz?d? szám helyett azt kell mondani, hogy "Bumm". Aki elrontja az iszik és újra indul a számolás.

Nehezítés: "Bumm"-nál megfordul a számolás iránya. Még nehezebb, ha két számmal játsszuk.



Power Hour
egyéb
Nagyon egyszer?: lényege hogy 1 órán keresztül minden percben felhajtasz 3 cl sört.

(vagányabbak 5 cl-t)



Century Club
egyéb
Az el?z? játék dél-afrikai változata: 100 percen keresztül kell percenként 3 cl sört inni (esetleg 5 cl-t) Persze nem mindenki jut el 100-ig.



Dorgdíler
kártya
Hozzávalók: 1 pakli römikártya, legalább 5-6 játékos

Annyi kártyával játsszák, ahány játékos van, a többit kiveszik. Pontosan egy király és egy ász maradjon. A többi pedig szám, de legyen alacsony és magas érték? lap is.

A játékosok körbe ülnek, és mindenki húz egy lapot. Aki a királyt húzza az a rend?r, aki az ászt az pedig a drogdíler. A drogíler ezután rákacsint valakire úgy, hogy lehet?leg más ne vegye észre, mire a játékos azt mondja, hogy "az üzletet nyélbe ütöttük". Ekkor a zsaru megpróbálja kitalálni, hogy ki a díler. Ha rámutat valakire, annak fel kell fednie a lapját. Ha nem a díler, akkor a rend?r iszik annyit, amennyi a meggyanúsított kártyáján álló szám, majd újra tippel. Ha eltalálja, akkor a dealer iszik annyit, amennyi játékost még nem gyanúsított meg a rend?r.

Lehet úgy is játszani, hogy a rend?r bemondja az elején, hogy ? az és úgy is, hogy nem. Ilyenkor nagyobb a szívás lehet?sége a díler számára, ha neki akar eladni.



Ittas vezet?
kártya
Az osztó ad 6 lapot, amit lefordítva helyez a sof?r elé. A vezet? felhúzza az els?t és ha az szám, akkor nem történik semmi, vezethet tovább az úton a következ? kártyához. Ha nem szám, akkor újabb lapokat kap. jumbó: +1, dáma: +2, király:+3, ász: +4 lapot jelent és ennyit iszik is. A játéknak akkor van vége, ha elfogynak a vezet? el?tt a kártyák. A lejátszott kártyákat vissza lehet forgatni a pakliba. Többen is játszhatják. Minden körben egyet húz mindenki a saját útjából, és az nyer aki el?bb célba ér (elfogynak a kártyái)



Nagyobb, vagy kisebb?
kártya
Az els? húz egy kártyát, majd a második. Az els?nek meg kell mondania, hogy a második lap nagyobb-e, vagy kisebb mint az övé, esetleg egyenl?. Ha nem találja el, akkor iszik. Ezután a harmadik húz és a második tippel.



Én még sosem"
egyéb
Körben haladunk. Mindenki mond valamit saját magáról, pl. "Én még sosem jártam Ausztriában". Akire ez nem igaz, az iszik egyet. Lényeg, hogy mindenki ?szinte legyen. Magyarázkodni nem kell. Pl. Ha valaki azt mondja, hogy "Én még sosem voltam gumin?vel" és erre valaki iszik, az nem tartozik magyarázattal.



Jégtábla
érme
Hozzávalók: Jégkocka-tartó, pénzérme

Magad elé veszed a jégkocka-tartót és a pénzt az asztal szélér?l megpróbálod belepöckölni. Ha nem találsz bele, akkor egyet iszol. Ha a tartó közepét?l számítva jobb oldali lyukba találsz akkor annyi italt osztasz szét, amennyire messze landolt a pénz (harmadik lyuk, három adag). Ha a bal oldalán lev? lukak egyikébe esik, akkor annyit iszol, amilyen messze esett és a következ? játékos jön.



Indián Poker
kártya
Az osztó mindenkinek ad egy lapot, de senki sem nézi meg, hanem a homlokára teszi, hogy mindenki láthassa. Ekkor az osztó bemondja a tétet, hogy hány adag italban fogad, hogy az ? lapja a legnagyobb. Körbe haladva mindenki megmondja, hogy tartja-e, vagy emeli, vagy kiszáll. Aki kiszáll, az megiszik annyit, amennyi az alap tét. Akik bent maradtak, azok felfedik a lapjukat és akinél a legkisebb van, az iszik annyit, amennyi az összes tét, a többiek nem.



Királyi kupa
kártya
Tegyetek egy poharat az asztal közepére. Keverjétek meg a kártyákat és körben haladva mindenki húz egyet. Römi kártyánál a piros iszik, a fekete nem. Magyar kártyánál a k?r és a zöld iszik, tök és makk nem. Aki királyt húz, az beleönt annyi italt a középs? pohárba, amennyit jónak lát. Aki a negyedik királyt kihúzza, az issza meg.



Királyi mixer
kártya
Hozzávalók: Rövid italok és alkoholmentesek (több féle)

Az osztó elkezdi osztani a kártyákat, úgy hogy egyb?l látsszon mit osztott. Akinek az els? király jut, az kiválaszt egy rövid italt, akihez a második, az kiválaszt egy alkoholmentest, akihez a harmadik az összekeveri tetsz?leges arányban. Az issza meg, akihez a negyedik király kerül. Vigyázz mit keversz, hozzád is kerülhet!

Er?sebb gyomrúaknak nem kötelez? tartani a rövid-üdít? kombinációt. Lehet akár bor sörrel, vagy Martini pálinkával is. J



Hüvelyk mester
egyéb
A társaság kiválasztja a Hüvelyk Mestert és ezután jól megfeledkezik róla. Ülnek az asztalnál és a Mester egyszer csak az asztal szélére helyezi a hüvelykujját. Aki ezt észreveszi, annak követnie kell a példáját. Aki utoljára kap észbe, az iszik és utána ? lesz a Hüvelyk Mester. Aki rosszkor helyezi a hüvelykujját az asztal szélére, az is iszik.



Törvény
érme
Az asztal közepén lev? pohárba kell belepöckölni egy érmét. Ha beletalálsz, akkor mindenki más iszik. Ha nem, akkor a következ? jön. Aki 3-szor egymás után beletalál az hozhat egy törvényt. Pl.: "Nem lehet az "inni" szót használni még ragozott formában sem" "Nem mondhatjátok ki egymás nevét" "Nem mutogathattok ujjal" "Minden próbálkozás el?tt inni kell egyet"



Mindent, vagy semmit
érme
Az asztal közepén lev? pohárba kell belepöckölni egy érmét. Ha egyáltalán nem találod el a poharat, akkor iszol egyet és megy tovább a kör. Ha beletalálsz, akkor az iszik egyet, akit kiválasztasz. Ha eltalálod a poharat, de nem megy bele a pénz, akkor eggyel n? az adag, ahányszor eltalálod. Ha végül beletalálsz, akkor kiválaszthatod, hogy ki igya meg az összegy?lt mennyiséget. Ha végül nem találod el a poharat, akkor te iszod meg.



Süllyed? hajó
ügyességi
Tegyél egy korsó sörbe egy feles poharat úgy, hogy ússzon a felszínén. Körben haladva mindenki önt egy kevés sört a pohárba és akinél elsüllyed az megissza a korsó sört.



Újratölt?
kocka
Kell hozzá 6 pohár és egy kocka. A 6 poharat kitesszük az asztalra sorban és megy körbe a kockadobás. Ahányat dobtál annyiadik pohár tartalmát kell meginnod, vagy ha a pohár üres, akkor újratölteni tetsz?leges mennyiség? itallal.



Csapd le!
kártya
Kiválasztunk egy osztót, aki egymás után teszi le a lapokat. Ha két egymást követ? lap azonos érték?, akkor mindenkinek rá kell csapni. Akinek a keze legalul van az nyert és kioszthat annyi italt a többiek között amennyi a kártya értéke. Ha nem azonos és rácsap, akkor annyit iszik ?. Ha elfogytak a lapok, más lesz asz osztó.



Üldözéses érmejáték
érme
A társaság körbe ül és 1-1 pénzérmét fog két átellenes oldalon lev? ember. Adott jelre megpróbálják a pénz az asztal közepén lev? pohárba pöckölni. Ha sikerül, akkor jobbra továbbadja a pénzt. Akinél utoléri az egyik pénz a másikat (megkapja még miel?tt a sajátját célba juttatná) az iszik. Nagyobb asztalnál lehet 2 pohárral is játszani és akkor a poharat is tovább kell adni a pénzzel együtt.



Üldözéses kockajáték
kocka
A társaság körbe ül és 1-1 kockát fog a két átellenes oldalon ül? ember. Adott jelre elkezdenek dobálni, és csak akkor adhatják tovább a kockát, ha 1-est dobtak. Akit dobálás közben ér utol a másik kocka az dob mind a kett?vel és annyit iszik, amennyi a kisebbik érték, vagy annyit amennyi a nagyobbik. Ebben el?re egyezzetek meg.



Pörgetty?
érme
Aki kezdi az fog egy érmét és élére állítja, majd másik kezével megpöcköli, hogy pörögjön. Ebben a pillanatban kimondja valaki nevét, aki két dolgot tehet: 1, megállítja a pénzt egy ujjal úgy, hogy az az élén maradjon. 2, még egyet belepöcköl, hogy tovább forogjon, és kimondja valaki másnak a nevét. Ha nem sikerül az élén megállítani és fej van felül, akkor 1-et iszik, ha írás, akkor 2-t. Ha megállítja az élén, akkor a pörget? iszik kett?t. Ha leesik az asztalról anélkül hogy valaki hozzányúlna, akkor is a pörget? iszik, de csak 1-et.



A torony
kocka
Építsünk egy tornyot. Kezdjük egy pohár sörrel, tetejére söralátét, rá egy pohár bor, söralátét, higított feles (pl. vodka-narancs), söralátét, feles. Megy körbe a dobás. Az els? 6-os megissza a felest, a második leveszi a söralátétet, a harmadik megissza a vodka-narancsot, stb. Aki az utolsó sört megissza az fizeti a következ? kört.



Fogatlan zöldségek
egyéb
El?ször is mindenki választ magának egy zöldség nevet. Úgy kell beszélni, hogy a fogunk ne látsszon, tehát az ajkainkat rá kell feszíteni a fogunkra. Ezután a kezd? játékos szólít egy másikat. "Itt Cukkíni. Cukkíni hívja Salátát. Saláta jelentkezz" Ezután jön a saláta szólít hasonlóan egy másikat. Akinek kivillan a foga (például elneveti magát) az iszik. Egy id? után nehéz megállni.



Balck Jack
kártya
A szabályok az eredetihez hasonlóak. El?ször mindenki kap 2 kártyát, arra lehet rákérni, hogy minél közelebb legyen 21-hez. Az ász érhet 1-et és 11-et is. 16-nál kevesebb nem lehet. Aki a legkevesebbet gy?jti az iszik, aki 21 felett van az is iszik, aki 24 felett az duplán iszik. Ha valakinek az els? 2 lapból összejött a 21, akkor rajta kívül mindenki iszik.



7-11-dupla
kocka
Az els? dob 2 kockával. Ha az eredmény 7, 11, vagy dupla, akkor választ valakit, akinek a poharát ¼-ig tölti, majd gyorsan tovább dobál. Ha a választott el?bb issza meg az adagot, akkor a dobó iszik egy negyed pohárral és adja tovább a kockát. Ha el?bb lesz újra 7, 11, vagy dupla, minthogy az ivó kiürítené a poharat, akkor le kell tennie az asztalra és kap újabb ¼ pohárral. Ez így megy, amíg tele pohár nem lesz el?tte. Akkor a kocka tovább megy, és neki végezni kell a pohárral, miel?tt elérne hozzá.



Rugby
kocka
Szögletes asztalon játszható legalább 2 db 2 f?s csapat szükséges. Bejelöljük a felez? vonalat és a touchdown vonalakat mindkét oldalon az asztal szélét?l 10-15 cm-re. Jelölésre megfelel? a szigetel?szalag, vagy grafit ceruza, amit le lehet törölni. A csapatok felváltva gurítanak, ha sikerül a touchdown vonalon belülre gurítani, akkor annyi pontot kapnak, amennyi a 2 kocka összege és ennyi adag italt kell az ellenfélnek elosztani maguk között és meginni. Ha nem gurul át a saját térfélen, akkor annyit iszol, amennyi a nálad rekedt kocka értéke. Ha egyik sem gurul át, akkor eloszthatod a csapattársaddal a mennyiséget. Ha legurul az asztalról, akkor 1-et iszol.



Kocka-rulett
kocka
Egy kockával dobsz. Miel?tt dobnál, bemondod a tippet. Lehet tippelni a következ?kre:

- Számra - ha nem találod el, akkor 1-et iszol.

- Kicsi(1,2), közepes(3,4), nagy(5,6) - ha nem találod el, 2-t iszol.

- Páros, páratlan - ha nem találod el, 3-at iszol.



Találd ki!
kocka
1 kockával játsszák. Dobás el?tt mindenki tippel úgy, hogy a kezét leteszi az asztalra annyi ujját mutatva, amennyi a tippje. A hatost az ökölbe szorított kéz jelzi. Ha nem találtad ki, akkor annyi kortyot kell innod, amennyit a kocka mutat.



Hármas
kocka
2 kocka szükséges hozzá. Aki kezd, az dob egy kockával. Ha páros (kivéve 4), akkor a jobb oldalán lev? ember iszik 3 kortyot, ha páratlan (kivéve 3), akkor a bal oldali. Ha 4, akkor mindenki iszik 3 kortyot, ha 3, akkor az illet? dob 2 kockával és annyi másodpercig iszik, amennyi a 2 kocka összege. A bal oldalán ül? számolja.



Idd meg a különbséget!
kocka
Körbe megy a kocka, mindenki dob. Mindig ki kell vonni 2 egymást követ? dobás közül a nagyobbat a kisebb?l és a kevesebbet dobó iszik annyit, amennyi a különbség. Ha a kett? azonos, akkor mindketten isznak annyit, amennyit a kocka mutat.



Mérd meg a sört!
egyéb
Hozzávalók: Sör, rövidital, konyhai mérleg

Mindenki el?tt egy teli pohár sör áll (3 dl). Igyon le mindenki annyit, hogy a pohárral együtt 20 dkg maradjon. Aki a legközelebb kerül, az nem iszik, a többiek isznak egy felest. Jöhet a következ? kör.



Autók
egyéb
Mindenki választ egy színt és ha ilyen járm? jár arra, akkor iszik a járm? méretét?l függ?en. Személyautó: 1, kisteher: 2, teher: 3, nagyobb: 4, busz: mindenki iszik



Kisebbség iszik
érme
Mindenki egyszerre dobja fel a maga pénzérméjét és azok isznak, akik a kisebbséghez tartoznak. Pl. 3 fej, 4 írás " fej iszik. Ha egyenl?, akkor mindig az írás iszik.



Indián párbaj
egyéb
Hozzávalók: 2 játékos, 10 egyforma feles pohár, tömény és vele azonos szín? alkoholmentes ital (pl. vodka-víz). A poharak felébe tömény kerül, másik felébe alkoholmentes. Összekeverés után az els? játékos megfog egy poharat és felhajtja, majd a következ? jön, aztán újra az els?, amíg el nem fogy a 10 pohár.


MagyarEnglish
Webmester  | Felhasználási feltételek  | Oldaltérkép  | CPS Portal Engine  | Impresszum  | Személyes adatok védelme

©2019 4WAY